Pagina's

vrijdag 8 januari 2016

De Flevobike Greenmachine


Begin 2011 besloot ik voor het onderhoud aan mijn Hurricane naar de Ligfietsgarage in Groningen te gaan. Bij mijn eerste bezoek aldaar werd mijn aandacht getrokken door een ligfiets heel prominent op een verhoging tussen alle Sinner modellen: Een Greenmachine van Flevobike. Een onderhoudsarm concept, iets wat mij wel aansprak, want hoewel heel tevreden met mijn Hurricane, ontkom je niet aan regelmatig onderhoud als je onder alle weersomstandigheden blijft fietsen.  Het idee van een onderhoudsarme fiets liet mij niet los en dus ben ik maar een proefrit gaan maken. Tsja, dat was een aangename ervaring en dus zat ik met een probleem, want de aanschaf van een Greenmachine is geen geringe investering. Uiteindelijk mocht ik mij 5 maart 2011 de trotse bezitter van een Greenmachine noemen.
De eerste rit was uiteraard op 05-03-2011

Eerste fietstochtje Greenmachine
Onderhoudsarm zegt het al, weinig onderhoud, maar niet helemaal zonder. Intussen meer dan 45000km afgelegd op de Greenmachine en dus toch wel onderhoud gehad.

Uiteraard regelmatig nieuwe remblokjes
2 x nieuwe kettingen op 30-10-2013 door André Vrielink van Flevobike en 13-08-2015 door Annemarie Groenbergen van Liever Ligfietsen in Akkrum (beide keren na ca 20000km !!!)
Nieuwe lagers achter
Gedeelte van stuur (na valpartij)
Buis van zitje (daar waar het scharniert), spontaan in 3 stukken
Popnagels zitje los

Sinds kort een niet te traceren rammel (gerelateerd aan het trap tempo)

Desondanks is het de fijnste ligfiets die ik tot nu toe gehad heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten