Pagina's

donderdag 26 augustus 2021

De Boskamp

Sinds oktober vorig jaar wandel ik dagelijks gemiddeld zo'n 5 km en veel van die wandelingen vinden logischerwijs plaats in Roden. Onderweg maak ik foto's, kijk om mij heen en laat mijn gedachten de vrije loop. En hoewel ik qua muziek vooral van de rock, blues en americana ben schieten er toch soms flarden van nederlandstalige liedjes door mij heen.
Zoals b.v. "Je wordt ouder papa" van Peter Koelewijn als ik zie hoeveel er in ruim zestig jaar veranderd is in Roden. Neem nou de Boskamp, daar stond de mulo, van 1966 tot 1970 een deel van mijn leven, nu staan daar nieuwe woningen langs dat deel van de Boskamp en aan de Meester Apothekerstraat, er is zelfs een nieuwe straat achter "het fietsenhok", de Peter van der Veldelaan. Prachtige moderne comfortabele woningen.... maar vind ik het mooi? Ik weet het niet, het stemt mij toch wat weemoedig en dan denk ik aan een ander nederlandstalig liedje van Wim Sonneveld: "Het Dorp".

"De nieuwe tijd, net wat u zegt
Maar het maakt me wat melancholiek"

De Boskamp, anno nu.


De Boskamp zoals het ooit was.


De Meester Apothekerstraat.


De Peter van der Veldelaan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten