Pagina's

zaterdag 15 juni 2019

15 Juni 2019, Dag 2 van het Holland International Blues Festival.

Op zaterdagochten zo rond 12 uur eerst maar eens gaan luisteren naar De Bluesdaddies op Camping De Berenkuil. Lekker rustig op gang komen met deze drie heren en hun blues muziek. Prima begin van de dag. En dan zo rond twee uur weer naan het festival terrein.
YouTube video: Bluesdaddies

Bluesdaddies

Delgres
 Heel bijzonder, sousafoon i.p.v bas.Was al bekend met deze band en had al wel het idee dat dit live nog wel eens veel mooier zou kunnen zijn dan op cd. Was het ook. Ondanks het feit dat deze heren uit Guadeloupe in het creools zingen, en je er dus geen woord van verstaat, bleef het boeien. Top!
YouTube video: Delgres

Eric Gales
Ondanks het feit dat ik de naam en de muziek wel kende, was dit toch wel de grootste verrassing van het festival.
YouTube video: Eric Gales

St. Paul & The Broken Bones
We hebben de eerste twee nummers aangehoord en waren het er snel over eens. Dit hoeft voor ons niet. We zijn even terug gefietst naar de camping om uitgerust aan de laatste twee shows te beginnen.
We waren niet de enigen.
YouTube video: St.Paul & The Broken Bones.

Gary Clark Jr.
Prima muziek, maar het optreden is een beetje statisch. De show werd min of meer gered door het gastoptreden van zijn vriend Eric Gales.
YouTube video: Gary Clark Jr.

Lynyrd Skynyrd
Als laatste en voor mij het alsolute hoogtepunt: LYNYRD SKYNYRD. Ik volg deze band al sinds 1973, toen ik in de Muziekkrant oor een recensie las van hun eerste LP. De rare naam fascineerde mij en ik ben gaan luisteren. Sindsdien ben ik fan. Zag ze eerder al een op een Arrow Classic Rock Festival in Lichtenvoorde. Elk nummer wat ingezet werd was een feest der herkenning. Heb ook veel meer gefilmd dan eigenlijk de bedoeling was, maar daar heb ik geen spijt van.
YouTube video: Lynyrd Skynyrd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten