Pagina's

vrijdag 6 september 2019

6 september 2019, Rondje VEENHUIZEN

Even de dagelijkse portie kilometers. Vandaag een rondje Veenhuizen, ca. 2400 inwoners (inclusief een wisselend aantal langgestraften)  en 124 rijksmonumenten. Met zoveel bijzondere gebouwen is het niet zo moeilijk om onderwerpen voor een paar leuke plaatjes te vinden. Dit is het resultaat van even er door heen fietsen, kun je nagaan hoeveel plaatjes ik had geschoten als ik daar een uurtje had gewandeld.

Hoofdweg, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Woonhuis schaapsherder, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Koepelkerk, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Woonhuis Hoofd der School, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Voormalige Schaapskooi, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Gevangenismuseum, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Hoeve 1, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Waterput Hoeve 1, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Gevangenismuseum, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Werkzaamheid (Blok van 3 woningen), Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

R en S (Woonhuizen), Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Kazerne van de Marechaussee, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

Overkapping Mestvaalt (Rechts) Hoeve 5, Veenhuizen, Gemeente-Noordenveld, Drenthe

De 40 km.

4 opmerkingen:

  1. Dag Gerrit,

    Mooie omgeving bij en in Veenhuizen,vooral de woningen en gebouwen met de spreuken er op zijn bijzonder.

    groeten Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerrit, ik zie je regelmatig rijden, kan niet missen zo opvallende fiets. ik heb precies dezelfde, ook rood en ook woonachtig in Noordenveld. Heb je trouwens gpx data van de routes die je rijdt?
    Het lijkt me wel leuk om die na te rijden.
    groet Greenmachinist.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, nog een GM rijder in Noordenveld, in mijn geval Roden dus. En ja opvallen doet ie wel de GM. Ik registreer al mijn tochten met Strava, dus ja, de gpx data zijn beschikbaar.
      Heeft de Greenmachinist ook een naam ?
      Groeten Gerrit

      Verwijderen
    2. Zeker mijn naam is Henk en woon eveneens in Roden.
      Ik ben ook een Blogger, niet alleen maar over fietsen maar meer camperreizen waarbij de fiets een centrale rol speelt.
      Meer op http://buscamper2lions.blogspot.nl

      Groet Greenmachinist. Henk dus.

      Verwijderen