Pagina's

zaterdag 13 februari 2016

Fietstocht: Nienoordroute (49,6 km)


Frisse oostenwind (windkracht 3) en en temperatuur net boven nul. De ANWB Nienoordroute vanuit mijn  Fietsatlas omgezet naar een Route.nl route (volgens knooppunten).  Heb deze route wel vaker gefietst, dus het is bekend terrein. In Leek een paar foto's gemaakt van Nienoord, want dat mag natuurlijk niet ontbreken bij de Nienoordroute. Daarna op naar Zuidhorn , en wat opvalt na wat ik gisteren in mijn blog meldde, is dat het irritante geratel/gekraak van de fiets naarmate ik dichter bij Zuidhorn kom, minder wordt en uiteindelijk verdwijnt. In Zuidhorn een foto gemaakt van het vroegere Raadhuis (1916). Met af en toe een voorzichtig zonnetje er bij de route vervolgt naar Niekerk/ Oldekerk. In Kuzemerbalk nog een foto gemaakt van het fiets/voetgangers bruggetje. Daarna via Boerakker en Leek weer naar Roden. Uiteindelijk met een voldaan gevoel en koude tenen weer thuis.

De Nienoordroute op Route.nl

Nienoordroute
De Borg Nienoord, Leek (1846)

De Borg Nienoord, Leek (1846)
De Borg Nienoord, Leek (1846)
De Borg Nienoord, Leek (1846)
Voormalig Raadhuis Zuidhorn (1916)
Voormalig Raadhuis Zuidhorn (1916)
Kuzemerbalk
Nienoord Route

1 opmerking:

  1. Leuke blog en fraaie foto's van een voor mij bekende omgeving. Ik ben je volgens mij een keer tegengekomen bij de molen van Feerwerd (groene Quest).

    BeantwoordenVerwijderen