Pagina's

woensdag 7 september 2016

Suameer-Leeuwarden-Eernewoude (85,3 km)

Mooi nazomerweer. Vandaag een fietstocht via knooppunten door een deel van Friesland dat ik alleen maar ken van de N31 Drachten-Leeuwarden. Hoog tijd dus om dit gebied van dichtbij te bekijken. Op de fiets door Suameer, Bergum, Hardegarijp, Tietjerk, Leeuwarden, Warga, Wartena, Eernewoude. Uiteraard de nodige molens onderweg en in Leeuwarden aangenaam verrast door Huizum, nu een wijk in Leeuwarden, maar ooit een zelfstandig dorp. Nadeel van Friesland voor een fietser is soms wel dat vele water waardoor sommige plekken op de fiets slecht bereikbaar zijn, zoals een Tjasker in De Alde Faenen die alleen per boot bereikbaar is. Daarnaast leek het wel of overal aan de weg gewerkt wordt momenteel, heb zeker 10 km extra moeten fietsen ten opzichte van de geplande route. Gelukkig fiets ik graag.

Alle Foto's op Google Foto's.

De Route
De Hoop in Suameer
De Hoop in Suameer
De Ypeymûne bij Rijperkerk

Huizum-dorp (Leeuwarden)
De Dopskerk van Huizum
De Bullemolen in Leeuwarden


1 opmerking:

  1. Hoi Gerrit,

    Wij hebben jullie al eens zien fietsen in de buurt van de stad Groningen.
    Ook ik fiets regelmatig op de rode Greenmachine met mijn vrouw op de Riese und Muller.
    En net als jullie woonachtig in Roden. Ik heb ook een Blog over ligfietsen gehad maar die heb ik nu gecombineerd met een andere hobby van ons n.l. het reizen met een Camper.
    De greenmachine gaat de komende week naar Dronten om de wielen te vervangen na een klapband (binnenband achterwiel eruit geknald). We zien elkaar ongetwijfeld nog wel.
    Mijn Blog http://buscamper2lions.blogspot.nl/

    groet,

    Greenmachinist.

    BeantwoordenVerwijderen